Lektury, które znienawidziłam

Źródło: pixabay.com

Dzisiaj o lekturach! Ostatnio pisałam o tych, które pokochałam (link), więc teraz czas na te znienawidzone. ☺

Nie uwierzę, że jest choć jedna osoba, która polubiła i przebrnęła przez wszystkie swoje lektury. Nie oszukujmy się, nie wszystkie książki są dobre. Niektóre mają tą wadę, że są nudne, długie czy nawet za krótkie i zanim rozpocznie się akcja, książka się skończy. 

Z tymi złymi książkami jest o tyle źle, że często zapadają nam w pamięć bardziej niż te dobre, co nie jest zbyt miłe. Ale cóż, gdyby nie były tych złych, skąd byśmy wiedzieli, które są dobre? ☺

Gdybym miała wymienić wszystkie lektury, które mnie w jakikolwiek sposób unieszczęśliwiły, zanudziły czy po prostu nie spodobały mi się, zajęło by to naprawdę sporo czasu. Dlatego ograniczę się tylko do tych najbardziej znienawidzonych. 

Dobra, czas na listę! ☺


1. Ludzie bezdomni
Stefan Żeromski


Starałam się bardzo, ale to bardzo. Przebrnęłam przez pół strony i... po prostu dalej nie mogłam. Całe szczęście, przeczytanie samego streszczenia w zupełności wystarczyło. ☺


2. Lalka 
Bolesław Prus


Z tą lekturą nie tylko ja miałam problem... 
Pomimo kilkukrotnego czytania streszczenia, wiedziałam tylko tyle, że Łęcka to suka. ☺


3. Pan Tadeusz
Adam Mickiewicz


Mimo, że w Dziadach się zakochałam, z tą książką nie mogłam sobie poradzić. ☺


4. Sonety krymskie
Adam Mickiewicz


No po prostu nie...


5. Trylogia Sienkiewicza
Henryk Sienkiewicz


Filmy świetne, naprawdę. Całkiem lubię historię. Ale książki nudne...


6. Quo Vadis
Henryk Sienkiewicz


Sienkiewicz chyba nie przypadł mi do gustu...


I na koniec, uwaga!

7. Ania z zielonego wzgórza
Lucy Maud Montgomery


Zdziwieni? ☺


~~~

Jak widać, nie polubiłam się w większości z polskimi autorami. Chciałabym napisać, że jestem do nich uprzedzona, jednak wyżej wymienione książki były nudne, grube albo miały ciężki język. No cóż. ☺ A Ania z zielonego wzgórza? Po prostu mnie nie zachęciła, najgorsza moja lektura w podstawówce. 

A wy, również macie złe doświadczenia z którąś z lektur? Piszcie w komentarzach! ☺

Komentarze