Święta i cynamon? O tak! Cynamonowe ciastka. ;)


Nie lubię świąt, ale za to kocham cynamon! Nieodłączny zapach, i smak, świąt. ;) Dlatego mam dzisiaj dla was przepis na przepyszne kruche ciasteczka z cynamonem! :D

A Wam, co kojarzy się ze świętami? ;)

Kruche cynamonowe ciastka w czekoladzie
Składniki:
na około 30 - 40 ciastek
· 180 g masła, zimnego;
· 90 g cukru pudru;
· 230 g mąki pszennej;
· szczypta soli;
· 2 płaskie łyżki cynamonu;
· 40 g skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej;
· około 50 - 100 g mlecznej czekolady do ozdoby.

Przygotowanie:

Wszystkie składniki wrzucić do miski i zmiksować, aż ciasto będzie tworzyło gładką kulę. Ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez 30 minut.
Po schłodzeniu, ciasto rozwałkować na grubość około 4 mm, podsypując delikatnie mąką. Wykrawać różne kształty przy pomocy foremek. Układać na papierze do pieczenia lub macie teflonowej, zachowując nieduże odstępy (ciasteczka praktycznie nie rosną).
Piec w temperaturze 180ºC przez 12 - 15 minut. Wystudzić na kratce.
Mleczną czekoladę roztopić w kąpieli wodnej z 1 łyżką masła (50 g czekolady) lub 2 łyżkami (100 g czekolady). Ciastka zanurzać do połowy w czekoladzie, odkładać na kratkę, do zastygnięcia.
Smacznego! :D



Ja swoje ciastka nie tylko zatopiłam w czekoladzie, ale dodatkowo ozdobiłam pisakami cukrowymi. ;) Przy pieczeniu, jak i ozdabianiu ciasteczek, pomagał mi mój młodszy brat. Także, przed świętami, rodzinnie. ;) 

Jeszcze raz, smacznego! :D

Komentarze